Friday, 8 May 2009

Let's Learn Korean!---Basic Conversation 1

(Munyee & I just went for the first korean class yesterday, was quite interesting. ^^ Let me do some revision here...)

징롱---jingrong 만이---munyee

징롱 : 안녕하세요? ^^
JR: Hi.
만이 : 안녕하세요? =D
MY: Hi.


징롱 : 이름이 뭐 예요? ^^
JR: What's your name?
만이 : 제 이름은 만이예요. =)
MY: My name is munyee.


징롱 : 학생이에요? ^^
JR: Are you a student?
만이 : 네, 저는 학생이에요. =]
MY: Yes, I'm a student.


징롱 : 남자예요? ^^
JR: Are you a man?
만이 : 아니요, 저는 남자가 아니에요. 저는 여자예요. X}
MY: No, I'm not a man. I'm a woman.


징롱 : 아줌마예요? ^^
JR: Are you an obbasan 欧巴桑?
만이 : 아니요, 저는아줌마가 아니에요. 저는 아가씨예요. ><"

MY: No, I'm not an obassan. I'm a young lady.
징롱 : 아가씨예요?! @.@
JR: Young lady?!
만이 : 네! -.-
MY: YES!


To munyee: no offence... =P haheho!

No comments: