Friday, 29 May 2009

Let's Learn Korean!---Basic Conversation 3

징롱---jingrong 만이---munyee

징롱 : 무슨 음식을 좋아해요?

JR: What kind of food do you like?

만이 : 저는 한국음식을 좋아해요. 하지만 조금 비싸요.

MY: I like korean food. But it's a bit expensive.

만이: 어제 뭐 했어요?

MY: What did you do yesterday?

징롱: 자는 어제 친구집에서 있었어요.

JR: I was at my friend's house.


만이: 어제 친구집에서 무엇을 봤어요?

MY: What did you watch yesterday at your friend's house?

징롱: 자는 어제 친구집에서 텔레비젼을 봤어요.

JR: I watched television at my friend's house yesterday.

징롱 : 어제 싱가폴어학원에서무엇을 공부했어요?

JR: What did you study at the Singapore language institute yesterday?

만이 : 저는 어제 싱가폴어학원에서 한국어를 공부했어요.

MY: I studied Korean language at Singapore language institute yesterday.

징롱 : 어제 누구와 함께 한국식당에서 비빔밥을 먹었어요?

JR: Who were you eating Korean mixed rice with at the Korean restaurant yesterday?

만이 : 저는 어제 남자친구와 함께 한국식당에서 비빔밥을 먹었어요.

MY: I was eating Korean mixed rice with my boyfriend at the Korean restaurant yesterday.


No comments: