Thursday, 14 May 2009

Let's Learn Korean!---Basic Conversation 2

징롱---jingrong 만이---munyee

징롱 : 어느 나라 사람이에요?
JR: What's your nationality?
만이 : 저는 싱가폴 사람이에요.
MY: I'm a Singaporean.

만이: 한국사람이에요?
MY: Are you a Korean?
징롱: 아니요, 저는 한국사람이 아니에요. 저는 싱가폴 사람이에요.
JR: No, I'm not a Korean. I'm a Singaporean.

징롱 : 지금 뭐 해요?
JR: What are you doing now?
만이 : 저는 지금 싱가폴 어학원에서 한국어를 공부해요 .
MY: I'm studying Korean language at Singapore language institute now.

징롱 : 재미있어요?
JR: Is it interesting?
만이 : 네, 재미있어요 하지만 조금 어려워요.

MY: Yes, it's interesting but it's a bit difficult.

징롱 : 어디에서 살아요?
JR: Where do you live?
만이 : 저는 이슌에서 살아요.
MY: I live in Yishun.

No comments: